Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Filmek

Planet 51 poster Avatar poster Star Trek poster

Sorozat

poster

A nagy sárga RSS gomb!

RSS

Önzőség, etika, kapcsolatok?

2009.12.16. 22:41 ixixix

Múltkori Poligámia posztomat továbbörökítve, tükröm-tükröm bejegyzése és egy tanárom esete indított erre az írásra. Vajon mennyire kell hűnek lenni, meddig érdemes?

A tanárom(hát, kb 50-55) elhagyta a feleségét egy 20-on éves volt tanítványáért. Ez az eset.
Elsőre természetesen kurva tahóságnak, etikátlannak, önzőségnek tartjuk. De, ha jobban gondolkodom azt kell mondanom, nem csinált hülyeséget. (Bár ahogy egy másik tanárom említette ma nagyon helyesen, ideológiát gyártani bármire lehet, sőt az ellenkezőjére is.)
Kérdés: Mi a jobb? A fiatal leánnyt otthagyja, marad a feleségénél, titkon elvágyódik a lány után. A feleségével elhidegülnek, a kapcsolatuk már csak rettentő felszines életük végéig.
Elhagyja a feleségét a fiatalért, ami után ő boldog lesz, a feleségét súlyosan érinti, de idővel tovább lép.
Persze ez sem húzható rá minden szituációra. De mégis, vajon mi a jobb, önzőnek lenni és boldognak, vagy szomorúan önzetlennek? Ez lelkiismereti kérdés persze. Engem önzetlennek gondolnak az emberek, mert amim van szívesen odaadom másnak, mert figyelek arra hogy másokat ne bántsak meg, hogy másoknak miattam ne legyen dolguk, problémájuk. De ez a kérdés olyan amiről most nem tudom eldönteni mit tennék.

A másik kérdésem ami felvetődött, hogy mit is szabad megengedni magamnak ha párkapcsolatban vagy? Mi az ami már nem fér bele? Természetesen ez is leginkább lelkiismeret kérdés. Az egész biztos, hogy vágysz másokra is ugyan úgy. Én úgy tartom egy kis ártatlan flörtölés, vagy viccelődés belefér amíg azzal nem bántod meg a másikat, és nem veszed komolyabbra. Ráadásul a metrón szemezést is bele kell építenem a magamnak megengedett dolgokba mert annál nem sok jobb van! A Hank Moody féle életet azért soknak tartom (most), pedig ő sem önös érdekből digdug másokat! A lényeg hogy érezd jól magad, egészen addig amíg ez másnak nem rossz!(nagyon emberi jogok)

2 komment

Címkék: társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldcitrom.blog.hu/api/trackback/id/tr421603381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tükröm-tükröm · http://felbetepve.blog.hu/ 2009.12.16. 23:44:39

Úgy gondolom igazad van, addig tényleg el lehet menni, amíg nem bántjuk meg a másikat vele. És ezzel nagyon kell vigyázni, nem biztos hogy tudjuk, mi az amire érzékeny lehet az illető.
Gondoljunk csak bele: mások sem tudhatják egy-egy titkolt dolgod, nem tudhatják, hogy mi esik neked rosszul.
Volt egy-két ilyen esetem az elmúlt 2 hétben. Az egyik szalagavató-bulin volt, a másik pedig az elmúlt pénteki bulin. Mindkettőn az történt, hogy -mivel ugye nem sajátítjuk ki egymást- mással is táncolt, és volt 1-2 olyan pillanat, amikor azt gondoltam: Elég! A kelleténél többnek éreztem a dolgot, amikor hasonló táncot lejtett egyes emberekkel, mint mikor erotikusan táncolunk egymással. Ez bizony nem érintett kellemesen.

Persze mivel utána én is ezt tettem egy másik lánnyal, így nem éreztem magam kivert kutyának, és úgy fogtam fel, hogy így kvittek vagyunk.

Csak annyit akartam ebből kihozni, hogy tényleg figyeljünk oda, mit is cselekszünk, sosem tudhatjuk mivel bántjuk meg a másikat...

tükröm-tükröm · http://felbetepve.blog.hu/ 2009.12.16. 23:47:59

Ja és egyébként olvastam ma egy egészen érdekes cikket, ajánlom figyelmedbe:

erettnok.blog.hu/2009/12/16/mit_mondjunk_hogy_szeressenek_2_x

Én eléggé elgondolkodtam a dolgon... De nehogy csapdába essen bárki is, nincsenek olyan "szabályok", amik minden helyzetben érvényesek lennének! Tehát nem szabad elfoglalnunk helyünket egyik oldalon sem!
süti beállítások módosítása